СПРОЩЕНИЙ ПОРЯДОК ОТРИМАННЯ СВІДОЦТВА ПРО НАРОДЖЕННЯ У ЗАКЛАДАХ ОХОРОНИ ЗДОРОВ'Я
З метою створення сприятливих умов, спрямованих на спрощення доступу громадян до адміністративних послуг щодо державної реєстрації народження дитини, Житомирським міським відділом державної реєстрації актів цивільного стану Головного територіального управління юстиції у Житомирській області запроваджено новий сервіс, який передбачає прийняття працівниками відділу документів, необхідних для проведення державної реєстрації народження дитини, та видачу свідоцтва про народження дитини.
З цього питання працівниками відділу державної реєстрації актів цивільного стану здійснюється виїзний прийом громадян у Житомирському обласному перинатальному центрі (м. Житомир, вул. Сабурова, 2а) та Комунальна установа Центральна міська лікарня №1 міста Житомира)
вівторок — субота з 9-00 до 10-00 год.
Також заяву про державну реєстрацію народження можливо подати протягом місяця з дня народження дитини (ст. 144 Сімейного кодексу України) безпосередньо до відділу державної реєстрації актів цивільного стану за місцем народження дитини або за місцем проживання її батьків чи одного з них.
Державна реєстрація народження проводиться безкоштовно за письмовою або усною заявою батьків чи одного з них. У разі смерті батьків або неможливості для них з інших причин зареєструвати народження дитини державна реєстрація провадиться за заявою родичів, інших осіб, уповноваженого представника закладу охорони здоров’я, в якому народилася дитина або в якому на цей час вона перебуває.
Якщо батьки мають спільне прізвище, то це прізвище присвоюється і дітям. При різних прізвищах за письмовою згодою батьків дитині присвоюється прізвище батька чи матері або подвійне, утворене шляхом з'єднання їхніх прізвищ, про що робиться відповідний запис у графі “Для відміток” актового запису про народження, який засвіжчується підписами обох батьків.
Якщо батьки не перебувають у шлюбі між собою, походження дитини від батька визначається за заявою матері та батька дитини про визнання батьківства.
Якщо мати дитини не перебуває у шлюбі та немає спільної заяви батьків, заяви батька або рішення суду, запис про батька дитини провадиться за прізвищем та громадянством матері, а ім'я та по батькові батька дитини записуються за її вказівкою.
У тих випадках, коли мати, яка не перебуває у шлюбі з батьком дитини, померла або місце її проживання чи перебування невідоме, а батьківство не встановлено, державна реєстрація народження дитини проводиться за письмовою заявою уповноваженого представника закладу охорони здоров'я, в якому народилась дитина, родичів, уповноваженого представника адміністрації дитячого закладу, в якому перебуває дитина, інших осіб.
Одночасно з заявою про державну реєстрацію народження подаються:
а) медичне свідоцтво про народження (форма N 103/о, затверджена наказом Міністерства охорони здоров'я України від 08.08.2006 N 545), що видається закладами охорони здоров'я, де приймаються пологи;
б) паспорти або паспортні документи, що посвідчують особи батьків ( та копії цих документів).
в) документ, який є підставою для внесення відомостей про батька дитини (свідоцтво про шлюб (та його копія), заява матері, спільна заява матері та батька дитини).
Про факт державної реєстрації народження видається Свідоцтво про народження. Якщо при державній реєстрації народження дитини відомості про батька внесені за вказівкою матері, то також видається витяг з Державного реєстру актів цивільного стану громадян про державну реєстрацію народження із зазначенням відомостей про батька відповідно до частини першої статті 135 Сімейного кодексу України.
ПОПЕРЕДЖЕННЯ!!!
Несвоєчасна без поважної причини державна реєстрація батьками народження дитини тягне за собою накладення штрафу від одного до трьох неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (стаття 212¹ Кодексу України про адміністративні правопорушення).