Станишівська територіальна громада
Житомирська область, Житомирський район
Логотип Diia Герб України
gov.ua місцеве самоврядування України
  Пошук

ЗАЯВА про визначення обсягу Стратегічної екологічної оцінки

Дата: 06.02.2023 16:16
Кількість переглядів: 201

Фото без опису

 ЗАЯВА  про визначення обсягу Стратегічної екологічної оцінки

        «Детальний план території земельної ділянки, площею 8,000 га, яка перебуває у        їх власності, кадастровий номер 1822084700:01:000:0371 розташована за межами населених пунктів (с. Лука) Станишівської територіальної громади»

  1. Інформація про замовника проекту:

         Замовник проекту:  Станишівська сільська рада.

Адреса і контактні дані:   вул. Кооперативна, буд. 3, с. Станишівка, Житомирський район, Житомирська область.

        Тел. :   0412(558505),  е-mail: stansilrada@ukr.net 
         Інвестор –  ТОВ «АРЕНА РЕСУРС». 

2) Вид та основні цілі документа державного планування, його зв'язок з іншими документами державного планування.

Визначення містобудівних потреб земельної ділянки розташованої за межами населених пунктів (с.Лука) Станишівської територіальної громади, площею 8,0 га (кадастровий номер: 1822084700:01:000:0371) з метою зміни цільового призначення з "Для ведення особистого селянського господарства" на "Для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємствами, що пов’язані з користуванням надрами (для видобування пісків, суглинків)" в межах дії спеціального дозволу на користування надрами №6606 від 31.12.2021 року, є містобудівною документацією місцевого рівня, яка визначає функціональне призначення, параметри забудови земельної ділянки з метою розміщення об’єкту будівництва, формування принципів планувальної організації забудови, уточнення в більш крупному масштабі положень схеми планування території району, визначення планувальних обмежень використання території  згідно з державними будівельними та санітарно-гігієнічними нормами, формування пропозицій щодо можливого розташування об’єкту в межах однієї проектної території із дотриманням вимог містобудівного, санітарного, екологічного, природоохоронного, протипожежного та іншого законодавства з метою залучення інвестицій згідно інтересів територіальної громади, заходів щодо реалізації містобудівної політики розвитку території району, згідно п.4.1. ДБН Б.1.1-14:2012 «Склад та зміст детального плану території»; визначення містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки.

Детальний план території розробляється згідно з рішенням 22 сесії 8 скликання  Станишівської сільської ради № 810  від 30 вересня 2022 р., відповідно до затвердженого завдання на розроблення детального плану території.

Відповідно до ст. 19 п.2 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» Детальний план території  розробляється відповідно до схеми планування території (частини території) району та/або області з урахуванням державних і регіональних інтересів.

Детальний план розробляється з метою визначення планувальної організації і функціонального призначення, просторової композиції і параметрів забудови та ландшафтної організації частини території призначеної для комплексної забудови чи реконструкції, та підлягає стратегічній екологічній оцінці.

Детальний план території визначає:

- уточнення у більш крупному масштабі положень наявної містобудівної документації;

- уточнення планувальної структури і функціонального призначення території, просторової композиції, параметрів забудови та ландшафтної організації території;

- формування принципів планувальної організації забудови;

- виявлення та уточнення територіальних ресурсів для всіх видів функціонального використання території;

- визначення всіх планувальних обмежень використання території згідно з державними будівельними нормами та санітарно-гігієнічними нормами;

- визначення параметрів забудови земельної ділянки;

- визначення містобудівних умов та обмежень;

- обґрунтування потреб формування земельної ділянки та визначення її цільового призначення, зображення існуючих земельних ділянок та їх функціонального використання;

- уточнення системи інженерних мереж;

- порядок організації транспортного та пішохідного руху;

- визначення потреб у інфраструктурі обслуговування, місць їх розташування;

- забезпечення комплексності забудови території;

- створення належних умов охорони і використання об’єктів культурної спадщини та об’єктів природно-заповідного фонду, інших об’єктів, що підлягають охороні відповідно до законодавства.

Затверджений детальний план є основою для визначення вихідних даних для:

- розроблення проектів забудови окремих земельних ділянок;

- відведення, вилучення земельних ділянок, встановлення та зміни їх цільового призначення, розміщення об'єктів будівництва, реконструкції забудови;

- визначення (уточнення) містобудівних умов та обмежень;

- проектування будинків і споруд різного призначення;

- проектування мереж і споруд інженерно-транспортної інфраструктури та інженерного забезпечення території;

- проведення гідравлічних розрахунків інженерних мереж;

- проведення містобудівних розрахунків у разі інвестиційних намірів щодо

забудови або зміни допустимого виду використання об'єкта нерухомого майна;

- розроблення схеми санітарного очищення і прибирання територій;

- розроблення проектів земельних відводів окремих земельних ділянок;

- розроблення проектів землеустрою щодо впорядкування території для містобудівних потреб.

 

3) Те, якою мірою документ державного планування визначає умови для реалізації видів діяльності або об’єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля (у тому числі щодо визначення місцезнаходження, розміру, потужності або розміщення ресурсів)

 

Основою для розробки детального плану території  є :

  1. Схема генерального плану;
  2. Інші картографічні матеріали.

 

Розміщення кар’єру, тобто початок його розробки, не суперечить рішенням, закладеним в матеріалах схеми планування району і області.

З огляду на проведені дослідження, наявність Спеціального дозволу на користування надрами №6606 від 31.12.2021 року, детальним планом обґрунтовується зміна цільового призначення земельної ділянки, розташованої за межами населених пунктів (с.Лука) Станишівської територіальної громади, площею 8,0 га (кадастровий номер: 1822084700:01:000:0371)  з "Для ведення особистого селянського господарства" на "Для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємствами, що пов’язані з користуванням надрами (для видобування пісків, суглинків)".  

 

Ділянка проектування межує:

- на півночі – землі залізничного транспорту;

- зі сходу – землі сільськогосподарського призначення приватної власності;

- з півдня – землі сільськогосподарського призначення приватної власності;

- з заходу – землі сільськогосподарського призначення приватної власності.

Метою даної роботи є обґрунтування можливості проектованої діяльності, визначення граничних параметрів об’єктів і функціонального використання території. Одним з найважливіших критеріїв, за яким проводиться обґрунтування можливості проектованої діяльності, є прогнозований вплив планованої діяльності на навколишнє середовище (на ділянці передбачається видобування необводнених пісків екскаваторним способом).

Відповідно до частини першої статті 3 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля», здійснення оцінки впливу на довкілля є обов’язковим у процесі прийняття рішень про провадження планованої діяльності, визначеної частинами другою і третьою статті третьої.

Згідно зі ст.3  Закону України «Про оцінку впливу на довкілля», кар’єр  відносяться  до видів діяльності, щодо яких   передбачається  здійснення процедури  оцінки впливу на довкілля.

 

4) Ймовірні наслідки, зокрема: а)для довкілля, у тому числі для здоров’я людей; б) для територій з природоохоронним статусом; в) транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення

В ході здійснення СЕО мають бути оцінені ймовірні наслідки реалізації документа детального плану території земельної ділянки, розташованої за межами населених пунктів (с.Лука) Станишівської територіальної громади, площею 8,0 га, зокрема, мають бути оцінені наслідки для таких компонентів довкілля: клімат і мікроклімат; геологічне середовище, ґрунти і земельні ресурси (у тому числі вилучення земельних ділянок); атмосферне повітря; водні ресурси; біорізноманіття фауни і флори; соціальне та техногенне середовища.

   а) у тому числі для здоров’я населення:

Під час здійснення СЕО, варто оцінити ймовірні наслідки від об’єктів інфраструктури, що пропонуються відповідно до детального плану території, на здоров’я населення.

б) для територій з природоохоронним статусом:                                 

       Під час здійснення СЕО, варто оцінити ймовірні наслідки від об’єктів інфраструктури, що пропонується відповідно до детального плану території, на території з природоохоронним статусом.

в) транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення:

Транскордонні наслідки відсутні.

 

а)  Ймовірні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я людей:

Визначається наступний вплив на навколишнє середовище:  

Вплив на клімат і мікроклімат. Обсяги викиду будуть очікувано незначні, тому їх вплив на мікроклімат відсутній.

Вплив на повітряне середовище.

Вплив на повітряне середовище в ході розробки корисних копалин та розкривних порід очікується від наступних джерел викиду забруднюючих речовин:

- двигуни внутрішнього згорання кар’єрної техніки і автотранспорту, які працюють на дизельному пальному;

- виймально-завантажувальні роботи;

 Шумове навантаження.

Джерелами шуму в період експлуатації є кар’єрна техніка і автотранспорт, які працюють на кар’єрі, через незначний рівень шуму таке навантаження можна вважати незначним.

 Вплив на геологічне середовище.

В геологічній будові родовища беруть участь сучасні відклади, які представлені грунтово-рослинним шаром, і пісками та суглинками верхньої ланки неоплейстоцену. Проектом розробки передбачається проста механічна виїмка пісків для будівельних потреб зі збереженням нормативних відкосів бортів виробленого простору (відпрацьований простір кар’єру передбачається рекультивувати за рахунок нанесення грунтово-рослинного шару під площі для сільськогосподарського використання, а укоси бортів кар’єру - під лісонасадження). Таким чином впливу на геологічне середовище при розробці родовища практично не буде.

Вплив на земельні ресурси і ґрунти.

Вплив на грунти характеризується, в основному, як механічний і супроводжується руйнацією ґрунтового покриву. Вироблений простір кар’єру рекультивується під сільськогосподарське використання (нанесенням грунтово-рослинного покриву), укоси бортів кар’єру - під лісонасадження.

Вплив на водне середовище.

 Водоприплив у кар’єр буде відбуватись тільки за рахунок атмосферних опадів, які самопливом будуть збиратися у тимчасових водозбірниках, розташованих у найнижчих частинах підошви кар’єру, звідки вони будуть частково дренуватися у підстиляючі породи або частково випаровуватися природним шляхом. Також ці води будуть використовуватися у технолоргічних цілях. Виходячи з вищенаведеного, водовідлив з кар’єру не передбачається.  Таким чином впливу на водне середовище практично не буде.

Вплив на рослинний і тваринний світ.

В зоні розробки родовища відсутні об’єкти природно-заповідного фонду, а також шляхи міграції тварин та птахів. Таким чином вплив на рослинний та тваринний світ не очікується.

Вплив на техногенне середовище.

Негативного впливу на найближчі техногенні об’єкти не очікується.

Відходи виробництва.

При розробці родовища внаслідок експлуатації обладнання та механізмів очікується утворення твердих побутових відходів, матеріалів обтиральних, батарей акумуляторних, шин відпрацьованих, масел та мастил моторних зіпсованих або відпрацьованих, відпрацьованих масляних фільтрів, одягу захисного зіпсованого, взуття зношеного, промасленого піску. Всі відходи передбачається збирати на спеціально виділених місцях та передавати спеціалізованим організаціям згідно укладених договорів для подальшого поводження.

Впливів на соціальне середовище.

В період експлуатації родовища погіршення умов життєдіяльності та стану здоров’я місцевого населення не очікується. Впливів на соціальне середовище не очікується.

 

б) Ймовірні наслідки для територій з природоохоронним статусом:

При розробці детального плану території передбачається:

 – максимальне збереження рельєфу;

–   максимальне збереження ґрунтів і деревних насаджень;

–   відведення поверхневих вод;

–   мінімальний обсяг земляних робіт і мінімальний дисбаланс земляних мас.

Тобто максимально збережені природні ресурси, та передбачається їх екологічно збалансоване та раціональне використання. Значних і незворотних змін в екосистемі дослідженої території в результаті будівництва/експлуатації об’єкта планової діяльності не прогнозується.

Об’єкти природно-заповідного фонду (ОПЗФ) на території та поблизу території об’єкту відсутні, тому вплив планованої діяльності на них не очікується.

 

в)  Опис ймовірних транскордонних наслідків для довкілля

 Транскордонний вплив на довкілля об’єктом, що розглядається, не чиниться.

 

5) Виправдані альтернативи, які необхідно розглянути, у тому числі якщо документ державного планування не буде затверджено

        Необхідності у розгляданні альтернатив планованої діяльності (у тому числі якщо документ державного планування не буде затверджено) немає.

       Альтернативи іншого характеру відсутні з огляду на необхідність провадження даної планованої діяльності.

6) Дослідження, які необхідно провести, методи і критерії, що використовуватимуться під час стратегічної екологічної оцінки

Для здійснення стратегічної екологічної оцінки будуть використовуватись логічні і формалізовані методи прогнозування. Всі припущення, які будуть зроблені в разі, коли бракує конкретних показників, носять консервативний характер (для врахування найгіршого з імовірних варіантів впливу).

Для підготовки звіту СЕО передбачається використовувати наступну інформацію (за її наявності):

-інформацію, яка міститься в інших законодавчих актах і має відношення до проекту ДПТ;

-статистичну інформацію щодо району планованої діяльності;

-дані моніторингу існуючого стану довкілля (кліматичні, метеорологічні, гідрологічні спостереження, дані про фонове забруднення та ін.);

-дані топографічних та геологічних вишукувань;

-статистику захворюваності місцевих жителів;

-іншу доступну інформацію.

7) Заходи, які передбачається розглянути для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування

Під час здійснення стратегічної екологічної оцінки передбачається розглядати заходи із запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків на довкілля, визначені законодавством та нормативно-правовими актами.

Зокрема, Закон України «Про охорону навколишнього природного середовища», визначає загальні вимоги в галузі охорони навколишнього середовища при розміщенні, проектуванні, будівництві, введенні в експлуатацію, експлуатації, консервації, споруд та інших об’єктів.

Законом встановлено, що використання природних ресурсів громадянами, підприємствами, установами та організаціями здійснюється з додержанням обов’язкових екологічних вимог:

а) раціонального і економного використання природних ресурсів на основі широкого застосування новітніх технологій;

б) здійснення заходів щодо запобігання псуванню, забрудненню, виснаженню природних ресурсів, негативному впливу на стан навколишнього природного середовища;

в) здійснення заходів щодо відтворення відновлюваних природних ресурсів;

г) застосування біологічних, хімічних та інших методів поліпшення якості природних ресурсів, які забезпечують охорону навколишнього природного середовища і безпеку здоров’я населення;

д) збереження територій та об’єктів природно-заповідного фонду, а також інших територій, що підлягають особливій охороні;

е) здійснення господарської та іншої діяльності без порушення екологічних прав інших осіб;

є) здійснення заходів щодо збереження і невиснажливого використання біологічного різноманіття під час провадження діяльності, пов’язаної з поводженням з генетично модифікованими організмами.

     Зважаючи на державну політику в галузі забезпечення екологічної безпеки, раціонального використання природних ресурсів, доцільно максимально повно використовувати сучасні високоефективні технології та матеріали, зокрема огороджуючі конструкції з мінімальним коефіцієнтом теплопровідності, інженерне обладнання з високим  коефіцієнтом  корисної дії, тощо.

    Перелік  і стисла характеристика проектних рішень, комплекс яких включає:

- ресурсозберігаючі заходи – збереження і раціональне використання земельних та водних ресурсів, повторне їх використання та ін.;

- планувальні заходи – функціональне зонування, організація санітарно-захисних зон та санітарних розривів, озеленення та ін.   

8) Пропозиції щодо структури та змісту звіту про стратегічну екологічну оцінку

Стратегічна екологічна оцінка буде виконана в обсягах, визначених статтею 11 п. 2,3 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку», а саме:

 -  Звіт про стратегічну екологічну оцінку складається до затвердження документа державного планування та містить з урахуванням змісту і рівня деталізації документа державного планування, сучасних знань і методів оцінювання таку інформацію:

1) зміст та основні цілі документа державного планування, його зв’язок з іншими документами державного планування;

2) характеристику поточного стану довкілля, у тому числі здоров’я населення, та прогнозні зміни цього стану, якщо документ державного планування не буде затверджено (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);

3) характеристику стану довкілля, умов життєдіяльності населення та стану його здоров’я на територіях, які ймовірно зазнають впливу (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);

4) екологічні проблеми, у тому числі ризики впливу на здоров’я населення, які стосуються документа державного планування, зокрема щодо територій з природоохоронним статусом (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);

5) зобов’язання у сфері охорони довкілля, у тому числі пов’язані із запобіганням негативному впливу на здоров’я населення, встановлені на міжнародному, державному та інших рівнях, що стосуються документа державного планування, а також шляхи врахування таких зобов’язань під час підготовки документа державного планування;

6) опис наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення, у тому числі вторинних, кумулятивних,  коротко-, середньо- та довгострокових (1, 3-5 та 10-15 років відповідно, а за необхідності - 50-100 років), постійних і тимчасових, позитивних і негативних наслідків;

7) заходи, що передбачається вжити для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування;

8) обґрунтування вибору виправданих альтернатив, що розглядалися, опис способу, в який здійснювалася стратегічна екологічна оцінка, у тому числі будь-які ускладнення (недостатність інформації та технічних засобів під час здійснення такої оцінки);

9) заходи, передбачені для здійснення моніторингу наслідків виконання документа державного планування для довкілля, у тому числі для здоров’я населення;

10) опис ймовірних транскордонних наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення (за наявності);

11) резюме нетехнічного характеру інформації, передбаченої пунктами 1-10 цієї частини, розраховане на широку аудиторію.

9) Орган, до якого подаються зауваження і пропозиції, та строки їх подання.

Станишівська сільська рада

Адреса: 12430, Житомирська обл., Житомирський р-н, с. Станишівка, вул. Кооперативна, буд. 3  

        Строки їх подання:

Строк подання зауважень та пропозицій становить 15 діб з дня опублікування заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки детального плану території земельних ділянок, розташованих за межами населених пунктів (с.Лука) Станишівської територіальної громади.

Пропозиції та зауваження до Заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки детального плану території земельних ділянок, розташованих за межами населених пунктів (с.Лука) Станишівської територіальної громади подаються до Станишівської сільської ради.

  

Адреса і контактні дані:

12430, Житомирська обл., Житомирський р-н, с. Станишівка, вул. Кооперативна, буд. 3  

           Тел. : (0412) 43-42-11, моб. 097-684-55-14.

Строк подання зауважень і пропозицій становить 15 днів, тобто з 26.01.2023 по 09.02.2023 року (оголошення в газеті «Эхо» №4 від 26 січня-1 лютого 2023 року додається).

 

 

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь